reklama

Moja radosť z 3. adventnej nedele

Tretia adventná nedeľa má prívlastok „radostná“. Tak som si povedala, že si urobím radosť a vyberiem sa do Viedne pozrieť centrum mesta, navštíviť Stephansdom a popritom aj ich slávne vianočné trhy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Po revolúcii 1989 som bola prvýkrát v Rakúsku pešo. S partiou sme sa vybrali z Petržalky do najbližšieho mestečka blízko hraníc. Potom som sa raz prihlásila na zájazd do Viedne a pamätám si, že sme prešli celú MariaHilfeStrasse. Odvtedy prešlo už 28 rokov a zatúžila som sa ísť tam pozrieť ešte raz. Bola som tam teda minulý rok v čase, keď boli všetky múzeá „zadarmo“. Ale všetky sa nedali vidieť za jeden deň. Tak som plánovala vrátiť sa tam ešte aj inokedy.

Dnes bola taká dobrá príležitosť. Chcela som si pozrieť StephansDom, tak obdivovaný návštevníkmi. Bývajú v ňom krásne spevy a hudba ako keby ste boli na koncerte, ktorý povznáša dušu a zažívate pohodu a radosť. Pozvala som teda blízku susedku, čo býva v paneláku vo vchode oproti nášmu, ktorá tam takisto od roku 1990 nebola. Rada sa dala nahovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prekvapenie prvé

Na hraniciach za Petržalkou vošiel do autobusu policajt a kontroloval cestovné doklady. Nerobil to síce podrobne, len tak zbežne. Ale dá sa to pochopiť, kvôli kríze s migrantami...

Už po 10. hodine sme boli vo Viedni. Mala som kreditný lístok za 4 Eur, no od dnešného dňa už boli lístky za 5 Eur. Aj keď na každom z autobusov RegioJet je reklama – cestovné už od 1 Eur! Tá platí pre 1-2 cestujúcich, ostatní, či seniori, či držitelia ŤZP platia štandardnú cenu 5 Eur.

Prekvapenie druhé

Prišli sme k Stephansdomu a na výveske sme si pozreli nedeľné bohoslužby. Počítala som s tým, že bude slávnostná bohoslužba so slávnostnými spevmi, ktorá býva zvyčajne o 12. hodine. V sobotu býva, aj cez týždeň, no v nedeľu nie. Tak sme využili druhú možnosť a v neďalekom chráme sv. Petra sme boli na latinskej omši o 11.15h. Boli sme spokojné. Mohli sme si ísť potom pozrieť aj ďalšie zaujímavosti v centre mesta a pri kávičke v bistre sme zjedli aj obložené žemle, čo sme si vzali z domu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekvapenie tretie

Pri spiatočnej ceste sme toho zažili trochu viac, no aj menej radostného. Kvôli tomu, že sme si zabudli pri prvom vchode do metra označiť lístky, vrátili sme sa pohyblivými schodmi späť, aby sme náhodou nemuseli platiť 105 Eur pokutu, ak by sme natrafili na kontrolóra. Zdalo sa nám, že nikto si lístky neoznačuje, domáci majú asi predplatené, no návštevníci v nedeľu, ako je táto, „radostná“, možno mali cestovanie „zadarmo“. Ale my sme o tom nevedeli a chceli sme byť poctivky. Čas k odchodu nášho autobusu sa krátil.

Prekvapenie štvrté

Kúpené lístky na cestu domov sme mali, no keď sme vystúpili z metra na zastávke Stadion, aby sme sa dostali do nášho RegioJetu, tak sme ho nestihli. Videli sme ho ešte odchádzať. Lístky prepadli. Čakali sme teda na ďalší bus, ale len jednu hodinu. Mali sme šťastie. Boli ešte 2 voľné miesta. V pohode sme sa dostali do Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekvapenie piate – najväčšie

Vystúpili sme pri Novom Moste, či Moste SNP, každý ho pozná pod iným názvom. Už sme boli trochu unavené a čím skôr sme sa chceli dostať domov. Hoci máme pod mostom SNP zastávku MHD, videli sme veľké množstvo ľudí na zastávkach okolo mosta, jeden taxík stál v blízkosti, tak som to riskla a spýtala som sa, či je voľný. Bol. Tak sme nastúpili. Všimla som si taxameter asi tak po 1 minúte, cena tam bola už okolo 15 Eur, tak som sa spýtala, aké taxy má toto taxi. Neskoro som si na kartičke vpredu všimla v prítmí: 8 Eur jednorazová sadzba pri nástupe a taxa 7 Eur za 1 km! Išli sme len 5 km. Spočítajte si cenu! Vypýtala som si účtenku. Bol to súkromník, ktorého auto malo zvolenskú značku, ale adresu má v Bratislave. Môžeme sa vraj obrátiť na inšpekciu. Taxislužba a jej účtovanie je podľa slov vodiča - súkromníka legálne ! Ako keby povedal: Okrádanie zákazníka je celkom legálne. Čudujeme sa, tomu? A vraj Rakúsko je pre Slovákov drahé!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá cena na účtenke taxikára bola najväčším prekvapením dňa. Prekonala cenu 7 štandardných lístkov do Viedne. Prvý a poslednýkrát som šla v Bratislave so súkromným taxikárom.

Ale aj tak sme mali radosť, že sa nám nič horšie nestalo a v pohode sme sa dostali domov.

Otázka do diskusie: Aké máte skúsenosti so súkromnými taxikármi v Bratislave?

Petra Babanova

Petra Babanova

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepatrné žieňa, ktoré napriek všetkému ešte verí v dobro. Chcem písať hlavne o tom, čo človeka dvíha. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaMiniatúryDuchovnéPoézia v češtineInéSpoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu