reklama

Tvoje slovo je svetlo pre moje nohy (Ž 119)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Blažení tí, čo idú cestou života bez poškvrny,

čo kráčajú podľa zákona Pánovho.

Chcem sa cvičiť v tvojich predpisoch,

rozjímať o tvojich cestách.

Otvor mi oči, aby som pozoroval

divy tvojho zákona.

Pobežím po ceste tvojich príkazov,

lebo ty dávaš môjmu srdcu odvahu.

Daj mi chápavosť a ja tvoj zákon zachovám

a celým srdcom sa ho budem pridŕžať.

Svoje ruky budem dvíhať k tvojim predpisom,

ktoré som si obľúbil a cvičiť sa budem v tvojich

príkazoch.

Tvoje ustanovenia sa mi stali piesňou

na mieste môjho putovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pridávam sa ku všetkým tvojim ctiteľom,

k tým, čo zachovávajú tvoje príkazy.

Dobrotivý si a preukazuješ dobrodenia,

daj mi poznať tvoju spravodlivosť.

Nech zostúpi na mňa tvoje zľutovanie a budem žiť,

lebo tvoj zákon je mojím potešením.

A preto, že si milosrdný, dožič mi života

i budem sa pridŕžať tvojej náuky.

Nikdy nezabudnem na tvoje príkazy,

lebo nimi ma oživuješ.

Aké sladké sú tvoje výroky môjmu podnebiu,

mojim ústam sú sladšie ako med.

Tvoje slovo je svetlo pre moje nohy

a pochodeň na mojich chodníkoch.

Ty si mi ochrana a záštita,

na tvoje slovo sa najviac spolieham.

Oči mi mrú túžbou za tvojou pomocou

a za tvojím spravodlivým výrokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riaď moje kroky podľa tvojho výroku;

nech ma neovláda nijaká neprávosť.

Keď ma postihne úzkosť a súženie,

potešenie nájdem v tvojich príkazoch.

Ešte pred svitaním prichádzam a volám o pomoc,

na tvoje slová sa veľmi spolieham.

Tvoje milosrdenstvo, Pane, je nesmierne,

nuž oživ ma podľa svojich rozhodnutí.

Trvalý pokoj prežívajú tí, čo milujú tvoj zákon;

a nemajú sa na čom potknúť.

Z perí mi vytryskne chválospev,

že si ma naučil svoje ustanovenia.

Pozn.

Žalm 119 je najdlhší zo všetkých žalmov, je to skvost Žaltára.

Má 352 poetických veršov, vybrala som 1 verš z každej z 22 strof

Petra Babanova

Petra Babanova

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepatrné žieňa, ktoré napriek všetkému ešte verí v dobro. Chcem písať hlavne o tom, čo človeka dvíha. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaMiniatúryDuchovnéPoézia v češtineInéSpoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu